טיפוח שיניים לכלב
07.05.2019

קולו אצל כלב אחד מאמצעי התקשורת, ביטוי רגשות, הבעת הצרכים ובקשות, משיכת תשומת הלב, הזדהות והעברת מידע בין קרובי משפחה. בטבע, בעלי חיים, כולל כלבים, משתמשים בקולותיהם בהתאם אינסטינקטים טבעיים: בעונת ההזדווגות, במהלך גידול הצאצאים, בציד, במקרה של פחד עז וכו '. כלב לא יעשה תנועה אחת ללא סיבה, ובמיוחד לא תשתמש בקול.

חיות מחמד נמצאות בתנאים אחרים, הם לא צריכים לחפש מזון, לחזר אחרי הנקבה או זכר, להסתתר מסכנה כלשהי. בכל זאת, האינסטינקטים וההתנהגויות טבעיים (מזון, טריטוריאליות, זיווג, טיפול בצאצאים) מונחים ברמת היסוד הגנטית חותרים ללא הרף למימושם. לאינסטינקטים האלה נוספו מאפיינים שונים המאפיינים את גזע מסוים שהתחזקו במשך מאות שנים לדוגמה, הגנה והצלה, שמירה, חיפוש, עבודה בצוותים ועוד. כלבים משתמשים לעתים קרובות בקול בעת ביצוע תפקידם.
יש לזכור כי לכלב יש מספר רב של צרכים, לא רק פיזיולוגיים בסיסיים (מזון, מנוחה, פעילות גופנית, שירותים), אלא גם פסיכולוגי (תקשורת, סוציאליזציה). לכן, הדעה שלחיית מחמד מספיק לאכול ולרדת לכמה דקות לטובת צרכים, שגויה.

אם חיית מחמד לא מקבלת אפילו אחת מהצרכים הבסיסים שלה, על פי חוקי פסיכולוגיה בעלי חיים, הכלב יחפש דרכים שונים לפצות את הפער על מחסור זה, בפרט על ידי התנהגות לא רצויה, למשל יללות ונביחות, אשר הופכים במהירות לרפלקס קבוע . יללות ונביחות ללא הפסקה גורמות הפרעה לאחרים בשעות היום ולילה. בעלי הכלבים חייבים להבחין אם יללות האלה קשורות למאפיינים ההתנהגותיים של הכלב או שהם נגרמות עקב מחלה כלשהי. ישנן מספר סיבות ליללות:

• כלב מיילל מבדידות, כאשר הוא לא רגיל להישאר בבית לבד.
• כלבים של גזעים קטנים נוהגים לעתים קרובות ליילל ללא סיבה בגלל השעמום.
• חוסר עומס פיזי ואינפורמטיבי מוביל לכך אנרגיה בלתי מנוצלת מופנית לכיוון הלא נכון: יללות או כרסום רכוש בית.
• הכלב מתחיל ליילל אם הוא רעב או רוצה ללכת לשירותים.
• שמחה מפגישה עם הבעלים או יציאה צפויה לחוץ מבית, כלב יכול לנבוח וליילל.
• אם כלב מקבל תנוחות לא רגילות, נלחץ ומודאג, היללות במקרה זה נגרמת עקב מחלת הכלב.
• כלבים מתקשרים אחד עם השני באמצעות יללות.
• יש גזעים כלבים בתכונה שלהם ליילל במקום לנבוח, למשל אסקי.

מה לעשות שהכלב לא יילל?

1. בהדרגה תרגילו את הכלב להישאר בבית לבד. כדאי ללמד את הכלב להישאר לבד כשהוא גור. כש כלב נכנס לבית חדש צריך להכיר אותו ולהראות לו כל פינה. רק כאשר הכלב מתרגל למשכן חדש קודם משאירים אותו לבד בחדר הסמוך ואחר כך לבד בדירה לזמן קצר. בהדרגה מגדילים את זמן שהותו של הכלב ללא הבעלים בדירה. עוזר מאוד לפ

2. כמה שיותר זמן איכות עם הכלב מחוץ לבית. טיולים ארוכים פעילויות עמוסות באימונים, משחקים, ספורט, סוציאליזציה.

3. תתנו לכלב משהו טעים כשהוא מפסיק ליילל.

4. תשאירו לכלבים אוכל, שתיה, צעצועים כשהוא נשאר לבד.

5. תשקיעו באילוף כדי לתקן את התנהגותו של הכלב.

6. תבקרו אצל וטרינר.

זימון תור

זימון תור בטלפון: 052-4740420

This will close in 0 seconds